Ιmagine - John Lennon
Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ
Άννα Φρανκ (1929-1945) Βιογραφικό σημείωμα [πηγή: Βικιπαίδεια]
Γεννήθηκε στη Φρανκφούρτη και πέθανε σε στρατόπεδο συγκέντρωσης της ναζιστικής Γερμανίας, σε ηλικία 16 ετών. Ήταν κόρη του Γερμανοεβραίου επιχειρηματία Ότο Φρανκ, η οικογένεια του οποίου, μετά την κατάληψη της εξουσίας από τους Ναζί, μετανάστευσε στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας. Οι Φρανκ, εξαιτίας του διωγμού των Εβραίων, κρύφτηκαν στην αποθήκη του εμπορικού τους καταστήματος και έζησαν εκεί μέχρι τον Αύγουστο του 1944, οπότε τους συνέλαβε η γερμανική αστυνομία. Οδηγήθηκαν στο Άουσβιτς, όπου πέθανε η μητέρα της Άννας. Η ίδια και η αδερφή της πέθαναν από τύφο σε άλλο στρατόπεδο συγκέντρωσης. Επέζησε μόνο ο πατέρας, ο οποίος από Ολλανδούς φίλους της οικογένειας παρέλαβε το ημερολόγιο που είχε μαζί της η κόρη του στο κρησφύγετό τους. Το ημερολόγιο εκδόθηκε το 1947 και, με τη μεγάλη διεθνή απήχηση που είχε, έκανε γνωστή τη δοκιμασία του νεαρού κοριτσιού.
Γραμματική 17ης ενότητας (πηγή: daskalosa.eu)
- Οι τελικές προτάσεις έχουν µελετηθεί στην ενότητα 9, «Συσκευές», κλικ
- οι αποτελεσµατικές προτάσεις στην ενότητα 4, «∆ιατροφή». κλικ
- Τα Επιχειρηματολογικά κείμενα τα είδαμε στην ενότητα 6 “Η ζωή σε άλλους τόπους” , κλικ
- Τις απλές και επαυξημένες προτάσεις τις είδαμε στην ενότητα 7“Η ζωή εξω από την πόλη” , κλικ
- Τις ονοματικές και ρηματικές φράσεις τις είδαμε στην ενότητα 7“Η ζωή εξω από την πόλη” , κλικ
- Δημιουργία αφίσας
στην ΕΝΟΤΗΤΑ 15 “Κινηματογράφος - Θέατρο” κλικ
ΘΕΩΡΙΑ
Στην απρόσωπη σύνταξη δεν έχουμε ως υποκείμενο μια ονοματική φράση, αλλά ολόκληρη πρόταση, που, ανάλογα με το ρήμα, μπορεί να είναι:
μια βουλητική πρόταση που ξεκινάει (εισάγεται) με να
ή μια ειδική πρόταση που ξεκινάει (εισάγεται) με το ότι και το πως
ή μια ενδοιαστική πρόταση που ξεκινάει (εισάγεται) με το μήπως
ή μια πλάγια ερώτηση που ξεκινάει (εισάγεται) με το αν.
π.χ. Συμβαίνει να θυμώνω καμιά φορά.
Εννοείται ότι δε μιλάμε μεταξύ μας όταν γράφουμε διαγώνισμα.
Με ενοχλεί να σε βλέπω κατσούφη.
Φρούτα έχει στο ψυγείο, (χωρίς υποκείμενο)
ΠΡΟΣΟΧΗ!
1) Μερικά από τα παραπάνω ρήματα μπορεί να χρησιμοποιούνται και ως προσωπικά και να έχουν υποκείμενο ένα ουσιαστικό ή ένα στοιχείο του λόγου που μπορεί να χρησιμοποιηθεί όπως το ουσιαστικό:
π.χ. Το νησί φαίνεται ωραίο από μακριά.
Γίνεται το φαγητό.
Αυτός με ενοχλεί συνέχεια.
Τα ρήματα που σχηματίζουν μόνο γ' πρόσωπο, όπως τα ρήματα πρέπει, πρόκειται, συμβαίνει, εννοείται κτλ., δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως προσωπικά και γι’ αυτό λέγονται και τριτοπρόσωπα.
► Μια ειδική κατηγορία απρόσωπων ρημάτων που όλοι μας ξέρουμε είναι τα ρήματα πουχρησιμοποιούμε για να περιγράφουμε τον καιρό ή φυσικά φαινόμενα, π.χ. βρέχει, χιονίζει, φυσάει, ξημερώνει, βραδιάζει κτλ.
Αυτά συνήθως χρησιμοποιούνται χωρίς υποκείμενο. Είναι σαν το υποκείμενο να υπάρχει στη σημασία του ρήματος (βρέχει = ρίχνει βροχή):
π.χ. Χθες χιόνιζε όλη την ημέρα, γι’ αυτό δεν πήγαμε σχολείο (χωρίς υποκείμενο).
► Εκτός από τα απρόσωπα ρήματα που είναι μονολεκτικά, χρησιμοποιούμε και απρόσωπες φράσεις που έχουν ως υποκείμενο μια ολόκληρη πρόταση όπως τα απρόσωπα ρήματα, ή δεν παίρνουν υποκείμενο.
► με το ρήμα είναι + επίθετο στο ουδέτερο γένος
π.χ. είναι δίκαιο, είναι καλό
► με το ρήμα είναι + ουσιαστικό
π.χ. είναι κρίμα, είναι ανάγκη
► με τα ρήματα έχει, κάνει, ρίχνει + ουσιαστικό που αναφέρεται στον καιρό
π.χ. Είναι άδικο να καταδικάζεται ένας αθώος.
Είναι κρίμα που δεν ήρθες στο πάρτι.
Ντύσου καλά, γιατί κάνει παγωνιά (χωρίς υποκείμενο).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου